Şirketinize yaptığınız her yatırım markanızın değerini arttırmaya yönelik yaptığınız yatırımdır. Tüm işler, tüm bilgiler sonunda marka değeri üzerine katkı sağlar. Tabelanız için yaptığınız ödeme, ilanlar için yaptığınız ödemeler hep markaya değer katar, onu geliştirir. Peki markanızı ne kadar koruyorsunuz
Günümüzde sadece tescil almak markanın korunması anlamında yeterli değildir. her şeyde olduğu gibi sınai mülkiyet korumalarında da artık süreçler, işleyişler ve verilen işlemler çok değişti. Önceki yıllarda okunuşu aynı fakat yazılışı farklı olan , birkaç harf değiştiğinde farklılaştığını düşünen yeni marka başvuruları direk kurum tarafından red edilirdi. Fakat yeni süreçte birbirine çok çok benzer olan markalara bile Türk Patent ve Marka Kurumu kabul kararı veriyor ve itiraza karşı bültenlerde yayına çıkarıyor.
Kurum tarafından markanın benzerlik kriterleri önceki yıllara göre azaltılmış, bu da benzer ve yakın markaların kurum tarafından kabul edilme ihtimalini arttırmıştır. Bu sebeple yapılan marka başvurularına benziyorsa yayın süreci içerisinde itiraz etmek gerekmektedir. İtiraz edilmeyen markalar tescil edilecek ve sonrasında markanıza çok yakın markalarla aynı piyasada faaliyet gösterme ve taklit edilme durumunuz olacaktır.
1 yıl içerisinde taklit amacı olamayan veya kasıtlı olarak benzerlik yaratmaya çalışılarak yapılmış pek çok yeni marka başvurusu olduğuna emin olabilirsiniz. Bu başvurular birebir olmadığı sürece , bazen ana kelime aynı olduğu halde kabul edilerek yayın kararı veriliyor. Türk Patent ve Marka Kurumu yayın sürecinde itiraz edilmesini ve uzmanlar tarafından tekrar incelenerek karar verilmesi sürecini yürütüyor.
Burada önemli olan kabul edilen bu bültenlerin görülmesi ve 2 aylık itiraz süreci içerisinde muhakkak itiraz edilmesi. Markaların yayınlandığı resmi bültenler de, gelişen dijitalleşme ile beraber online sistem üzerinden incelenebiliyor. Eğer bununla ilgili bir programınız varsa, bu program vasıtasıyla ayda 2 kere yayınlanan bültenlerden markalarınızla karşılaştırma yaparak benzerlerini fark edebilir ve süresi içerisinde itirazda bulunabilirsiniz. Ben bu konu ile ilgili profesyonel bir hizmet alınması gerektiğini düşünüyorum. Hem benzerlik kriterlerinin değerlendirilmesi, hem de itirazda kullanılacak açıklamalar için konuya ve sınai mülkiyet sektörüne hakim olunması, itirazın kabul edilme ihtimalini çok yüksek oranda arttırıyor.
Benim için markam önemli kimsenin benzerini bile kullanmasını istemiyorum diyorsanız, günümüzde marka takibi yapılması şart. Çünkü sonrasında, itiraz edilmeyip tescillenen bir markayı iptal ettirmek için dava açılması gerekiyor. Hem maliyet hem de süreç gerçekten çok yorucu olabiliyor.
Markanızın takibini yaptırmadan önce, bir marka araştırma yaptırın, bakın bakalım bu zamana kadar benzer yapılmış ne tür markalar var.
İyi haftalar.